Trendyol marchează un an de activitate în România: peste 1,3 milioane de cumpărători și 13 milioane de produse vândute

Bogdan Chirea
0


Trendyol, unul dintre cele mai importante marketplace-uri internaționale de e-commerce, aniversează un an de activitate în România, perioadă în care a atras peste 1,3 milioane de cumpărători activi și a înregistrat vânzări de peste 13 milioane de produse. România a devenit cea mai importantă piață a companiei din Europa Centrală și de Est, reprezentând 70% din baza de clienți a Trendyol în regiune.


Mai mult, Bucureștiul s-a clasat în top 3 orașe internaționale după numărul de comenzi din rețeaua multi-regională a Trendyol, alături de Baku și Riyadh, în ultimul trimestru al anului 2024.


Extindere accelerată și investiții strategice

„Suntem încântați de rezultatele obținute în primul nostru an de activitate în România, care ne-au confirmat încă o dată că am ales să ne extindem pe o piață cu un apetit fantastic pentru oferta noastră. Ca atare, obiectivul nostru principal aici este să oferim în continuare servicii extraordinare clienților noștri. După inaugurarea depozitului din Ștefănești, următorii noștri pași includ extinderea echipei, deschiderea unui birou local Trendyol și investiții în tehnologie de ultimă generație”, a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.



Top orașe din România cu cele mai multe comenzi în 2024

Potrivit datelor companiei, cele mai multe comenzi înregistrate în România au provenit din:

  1. București
  2. Cluj-Napoca
  3. Constanța


Luna noiembrie 2024 a fost cea mai performantă lună pentru platformă, datorită campaniilor de Black Friday, România fiind lider regional cu aproximativ 3 milioane de produse vândute în doar două săptămâni.


Profilul cumpărătorilor: Majoritatea clienților au fost femei, iar categoriile de produse preferate au inclus articole de modă, precum rochii, pulovere și bluze.


Expansiunea vânzătorilor locali pe Trendyol

La finalul anului 2024, Trendyol a început să integreze vânzători români, reușind să atragă peste 20 de branduri locale. Printre cele mai populare se numără:

  • Mini Prix (modă)
  • Gerovital, Mayie (produse cosmetice)
  • Drool, Bebeluc (produse pentru copii)


Pentru 2025, compania și-a propus să adauge peste 200 de comercianți locali și să își extindă gama de produse.


În ceea ce privește activitatea generală a platformei, în 2024, 6.600 de vânzători au fost activi pe Trendyol România, oferind peste 4 milioane de produse. Cele mai vândute branduri internaționale au fost:

  • US Polo Assn
  • Happiness İstanbul
  • Nike
  • Madmext
  • Tommy Hilfiger
  • Adidas
  • Puma


Un ecosistem digital puternic: influenceri și campanii de marketing

Trendyol a investit în crearea unei comunități solide de influenceri, derulând unul dintre cele mai mari programe de acest tip din România. În 2024:

  • Peste 2.800 de influenceri au promovat produsele de pe Trendyol.
  • S-au publicat aproximativ 150.000 de Instagram stories dedicate platformei.
  • Au fost organizate 5 evenimente offline dedicate influencerilor.


Perspective pentru 2025

„Pe viitor, Trendyol își propune să consolideze baza solidă construită în primul an pe piața din România. Ne dorim să oferim și mai multă diversitate, integrând peste 200 de comercianți locali în 2025, pentru a deveni alegerea principală a cumpărătorilor online din România”, a concluzionat Irem Yılandil.


Fondat în 2010 la Istanbul, Trendyol a devenit primul decacorn din Turcia și una dintre cele mai mari platforme de e-commerce din lume. Marketplace-ul conectează peste 250.000 de comercianți și branduri cu mai bine de 40 de milioane de clienți din 15 țări, printre care România, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf, Polonia, Ungaria și Grecia.


Trendyol își continuă expansiunea accelerată în Europa Centrală și de Est, iar România joacă un rol esențial în această strategie.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!